Saturday, May 8, 2010

Karangan Berpandu - Laporan Gotong- royong

l Lengkapkan karangan Laporan di bawah

Laporan Gotong - royong Membersihkan Kawasan Sekolah

Pada hari Sabtu yang lalu, sekolah saya telah mengadakan gotong-royong membersihkan kawasan sekolah. Ramai ibu bapa, murid dan guru yang hadir.
Seawal jam 7.30 pagi lagi semua yang ____________ berkumpul di____________ sekolah. Gotong-royong ini bermula dengan mendengar ___________ daripada pengetua, iaitu Encik Alaga a/l Alagapin. Beliau memberi penerangan tentang ___________________ tugas urrtuk menjayakan gotong-royong tersebut.
Beberapa kumpulan telah dibentuk untuk______________ aktiviti gotong-royong ini. Antara aktiviti yang dijalankan ialah menyapu sampah,__________________________ longkang dan menebas lalang. Ada juga yang __________________ bangunan dan menanam pokok bunga.
Tujuan sebenar gotong-royong ini diadakan adalah untuk_______________ perpaduan dan semangat saling _______________ antara satu sama lain. Secara tidak langsung aktiviti ini dapat merapatkan ________ antara waris pelajar dengan pihak sekolah. Selain itu, aktiviti ini dapat_____________________ lagi kawasan sekolah.
Gotong-royong itu selesai pada pukul 1.00 petang. Sebelum pulang, semua yang hadir telah menikmati ______________jamuan yang disediakan. Jamuan itu dapat menghilangkan rasa penat setelah selesai bekerja.
Sepanjang aktiviti ini, semua yang hadir berasa_____________ dan seronok. Semoga aktiviti gotong-royong ini diteruskan lagi pada masa hadapan.


Disediakan oleh,

Arrman Zakir
(ARMAN BIN ZAKIR )
Ketua Kelas Peralihan T
SMK. St. Mark

1 comments:

Unknown said...

kenapa?x bagi terus je jwpnyer susah lar..

Post a Comment